26 Ağu 2011

YALDIZLI SÜKÛT / Rengin Alacaatlı









kirli ellerin değmediği kanaatte beyaz sayfalara yaz cancağızım
hatırlasana, çiçeklerin nabzı atardı ellerimizde, baharda
yüreğimizin gölgesine saklanan titrek şamdanlar gibiydik
duvara yansıyan görüntümüzden öyküler çıkarırdık
birlikte yürürdük çocukluk düşlerimizde
süresiz masallarda birer portre olur, gülümserdik birbirimize
ibrişimler bağlar dallara renk armonisinde sarhoş düşerdik
sözcüklerde sek sek oynamayı beş taşa tercih edip vazgeçerdik tümceden
kuytu kahkahalarımızla oradan buradan laflardık
en doyumsuz âna, nan/dık


yansımaların kurşunî yalan olduğu günleri de yazmalı cancağızım
anlasana, şizofrenik bir şehir kayardı ayaklarımızın altında
ağlamaların gülüşlere karıştığı dengesizlikte umudun türküsüydük
paranoyak havalarda bulutlar sokulurdu tan kızılı içimize
alnımızın siperliğine yağardı sonra sepken yağmurlar
kurumuş göllerin balçığı oluyorduk farkına varmadan
bütün kirlenmişleri temize çeker, atardık alacakaranlıkta körfeze
kavislere bölünürdü yollar, hırçın köpükler çarpardı perdelerimize
tuvalde resim, resimde hüzündük, güne dökülürdük nakaratlarla
bir duman kaçardı genzimizden içeri, sarılıp ağlaşırdık
alansız yalana kan/dık


masumiyet yaldızlı bir sükûttur cancağızım ay karanlık gecede
dokunsana, dağlanan yüreğime şiir bastım derde deva
en mahrem korkuları yetiştirdim nazlı göğsümde
mırıltılarla okşadığım sevdanın saçlarına altın tozları serptim
gümüşi yalnızlığın zemherisinde yorgun ağa gömüldüm
ipek kervanlar geçirdim setlerimden, vahalara ermeden döküldü yüküm
fırtınalarda rotasız dümen çevirdim bildiğimi sandığım yollarda
ağırlığımdı atlarken dipsiz kuyulara lekeli anıları koyduğum sandık
vedasız sevdaya yan/dık


bütün ütopyaları es geç şimdi, ışıklı ülkelere dönmeli yüzümüzü
kristal bir vitraydan izlemeli yaşamın katlanılır prizmatik yanını
gökyüzünün kanatlarına tutunan karizmatik gülücükler olmalı
inadına esmer bir özlemdi yüreğimizdeki
bilirsin, her aşk işkence
iklimi ölümlere çıkan bir ülkede
biz a/şkenceye vurgunduk
taş duvarlara sakla
bir gün yüreğinde bulamazsan beni…


RENGİN ALACAATLI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder