28 Ağu 2011

AYSUMAN / Eyüp Yıldızhan



Sana geldim Aysuman, Aysuman sana geldim
Mesafe gözetmedim, yıldızlar aylar aştım
Vurgun yedim solumdan, halden hale bulaştım
Çok üşüdüm, ıslandım, ve ben döndüm dolaştım
Sana geldim Aysuman, Aysuman sana geldim

Aysuman yalvarırım sevinmiş gibi görün
ihanete uğradım, her şey kaldı her şey de
Ne dünya,ne mal ne mülk, gözüm yok hiç bir şey de
Ne olur böyle susma, konuş,söv, bir şeyler de
Aysuman yalvarırım sevinmiş gibi görün

Aysuman bu gördüğün, benim; vallahi benim
Sen hece seversin ya, sana hece getirdim
Kendimi şiir şiir anlatarak bitirdim
Sanma yolum şaşırdım, sanma aklım yitirdim
Aysuman bu gördüğün, benim; vallahi benim

Elimi tut Aysuman,çocuk yanıma dokun
Ben üç günlük dünyanın, üçüncü günündeyim
Arkamda ter kokusu, ben terimden öndeyim
Tut beni,dokun bana,daha sana ne deyim
Elimi tut Aysuman, çocuk yanıma dokun

Benden arta kalanla kalırmısın Aysuman
Yalancı bandıralı gemilere yük verdim
Hanlar hamamlar gördüm, hamiline çek verdim
Verilecek ne varsa,hep sonuna dek verdim
Benden arta kalanla kalırmısın Aysuman

Sol yanıma Aysuman,solunla sokulsana
Güneş,ay,yıldız,bulut, göğü yere indirme
İçimde ay artığı, tek ışık var söndürme
Sitemini et ama, beni düne döndürme
Sol yanıma Aysuman, solunla sokulsana

Aysuman, ay kocaman, yine de geldim sana
Ay batarken içimde titreyen yer ile ben
Boncuk boncuk alnıma dökülen ter ile ben
Aşkıma; öz aşkıma, bulaşan kir ile ben
Aysuman, ay kocaman, yine de geldim sana

Turnalar ah Aysuman, Turnayı bilemezsin
Yadırgadın mı yoksa, gariplik var sesinde
Turna işte, o bir kuş; gariplik neresinde
Martıyı, kırlangıcı, serçeyi bilirsin de
Turnalar ah Aysuman, Turnayı bilemezsin

Neylenir ki Aysuman, mahcubum neylenir ki
Saçlarını öpmeyi istiyorum eğil sen
Belki çekip giderim, sen eski sen değilsen
Ben ne yüzsüzlüklerin yüzünü gördüm bilsen
Neylenir ki Aysuman, mahcubum neylenir ki

Aysuman, öldür beni, beni ateşlere at
Ben bu ateşi kendi korumla dağlamışım
Ben aklımı bir yeşil rüyaya bağlamışım
Ben bir körün gözüyle, bir köre ağlamışım
Aysuman, öldür beni, beni ateşlere at

Sarhoş olup birazcık ağlayalım Aysuman
Bilemezdim günlerin bomboş geçeceğini
Bilseydim severmiydim, yaban kır çiçeğini
Bir kadeh de sen getir, doldur içeçeğini
Sarhoş olup birazcık ağlayalım Aysuman

Ağlayalım Aysuman, dizime yakın otur
Dinle beni başımdan geçenleri diyeyim
Ben hep hor kullanılmış, değersiz hediyeyim
Dilim yok konuşmaya, şaşırdım ne diyeyim
Ağlayalım Aysuman, dizime yakın otur

Aysuman ellerini vicdanımdan uzak tut
Vicdanıma koyarsan ellerin kirle dolar
Ellerin saçımdaki gümüş renkleri yolar
Çok uzak şehirlerde yabani güller solar
Aysuman ellerini vicdanımdan uzak tut

Hepsi bundan ibaret Aysuman anladın mı
Tamamı fazla uzun, çok uzun,derin konu
Ne ben sana diyeyim ne de sen tanı onu
Kalp gözümü kör eden yeşilin hain tonu
Hepsi bundan ibaret Aysuman anladın mı

İşte böyle Aysuman gidiyor dönüyorsun
Rüyasına inanıp,rüyasına yandığın
Riyasına inanıp riyasına kandığın
Bir çırpıda bitiyor, bitmeyecek sandığın
İşte böyle Aysuman gidiyor dönüyorsun

Sana geldim Aysuman, Aysuman sana geldim
Şair sandım kendimi, şiirle çıktım yola
İki türlü yüz gördüm, nasip olmaz her kula
Bu son durak,son şiir, ve verdiğim son mola
Sana geldim Aysuman, Aysuman sana geldim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder